ההשלכות הכלכליות של המלחמה באוקריאנה

השבוע הוזמנתי ליומן הבוקר של רשת ב לדבר על ההשלכות הכלכליות של המלחמה באוקראינה. גיליתי שבמהלך הראיון לא היה לי אומץ להגיד את כל מה שחשבתי, למשל, שלדעתי סנקציות כלכליות לא יספיקו כדי לעצור את פוטין, ולכן רק פעולה צבאית של המעצמות תוכל להשיג את המטרה הזאת, כלומר התחלתי להגיד ואז לא היה לי אומץ לסיים את כל פיתוח הרעיון, גם כי אריה גולן מיד הגיב שאין סיכוי שבידן ונאטו יזיזו צבאות, כי ככה הם הכריזו בהתחלה, ורציתי להגיד לו שבהתחלה הם גם הכריזו שלא יעצרו את יבוא הנפט ואז הם שינו את דעתם ולכן מה שהם הכריזו בהתחלה זה לא חצוב בסלע ונתון לשינויים. והסיבה שלפחות בראשי ״התקפלתי״ היא שאני יודעת שאני מומחית כלכלית אבל לא צבאית, ובדיעבד הצטערתי על חוסר הבטחון הזה ולמדתי לפעם הבאה כן להגיד את דעתי בעניין עם סייג על מה היא מבוססת (לא מומחיות צבאית אלא ידע הסטורי של מה שקרה במלחמות העולם הראשונה והשניה).
בכל מקרה, למרות ששפטתי את עצמי לחומרה, המפיקה אמרה שדיברתי נהדר והיא שאלה אם תוכל להזמין אותי שוב, וקיבלתי עוד שתי הצעות להתראיין באתר אינטרנט אמריקאי המסקר את המזרח התיכון (מוסיפה בתגובות), ובעוד תכנית טלויזיה שבסוף לא הסתדרה לי השעה. בכל מקרה אני סופר מתורגלת לדבר על ספרים בתקשורת אבל לדבר על כלכלה אקטואלית שמשתנה כל הזמן זה ניסיון חדש עבורי
למי שרוצה לשמוע את הראיון שלדעתי הוא רחוק מלהיות מושלם אבל כנראה שכל ההתחלות קשות, תכנסו לקישור, הוא היה בשש וחצי בבוקר כלומר בערך בחצי ההקלטה.

מוזמנים להקשיב (ללחוץ כאן)  

מאמרים נוספים שכתבתי: