הדברים הטובים שקרו לי בשנת 2020

אז כולם סיכמו את 2020 כשנה קשה ומאתגרת, ואפילו אמרו עליה מילים ממש לא יפות. אז למרות הקשיים והתהפוכות שעברנו ברמה האישית, המשפחתית, הלאומית והבינלאומית, אני בוחרת לראות כעת כמה מהדברים הטובים שקרו לי ב 2020.

בסגר הראשון פתאום התפנה לי זמן. האמת שאף פעם בחיים שלי לא היה לי זמן פנוי קודם. נוסף גם הזמן שהתפנה מהעובדה שנחסכו ממני מאות ואולי אלפי שעות של בזבוז זמן בפקקים. פתאום גיליתי שיש יותר זמן איכות עם המשפחה הגרעינית.

פתאום הבנתי שיש כאן הזדמנות לצור דברים חדשים. יזמתי את התכנית ״כלכלה לכל״ ששודרה בדף הפייסבוק של אורלי וגיא. הרעיון היה ללמד אנשים בצורה נגישה וקלה מושגים כלכליים, מתחומי המאקרו כלכלה – מה זה תקציב המדינה, וצמיחה כלכלית, ומתחומי ההתנהלות הכלכלית האישית – ניהול תקציב, מה שצריך לדעת על הלוואות ועוד. התכנית התפתחה לנושאים חדשים שלא היו מוכרים לי בכלכלה למשל אלימות כלכלית, ונושאים שידעתי את הבסיס אבל בזכות התכנית למדתי אותם ממש לעומק כמו דירוג אשראי. נושאים חדשים עלו מתוך פניות של אנשים לתכנית שלי ברשתות החברתיות, ואני זכיתי להכיר אנשים חדשים ומרתקים שמצאתי כשחיפשתי מרואיינים לתכנית. דיברתי בלי סוף את שפת הכלכלה, שהיא שפה שאני רוצה להנחיל לכולם, והאמת שכמו כל שפה, כמה שיותר מתרגלים אותה היא גורמת ליותר אושר מתחושת השליטה בשפה. למבחר פרקי התכנית לחצו כאן
 

 
תוך כדי עשייה החלטתי להשקיע באתר אינטרנט חדש ומקצועי כדי לממש את החזון של הנגשת הכלכלה. האתר כולל הרבה תוכן בחינם להנגיש תכנים כלכליים, וכן הרצאות בתשלום שצילמתי עם צלם מקצועי.
 
כמרצה לכלכלה בעת משבר הקורונה, הבנתי שעלי לדאוג לסטודנטים שלי שחלקם נתקעו בסגרים בדירות בעיר לגמרי לבד, סבלו מבדידות מוחלטת בלי בלי יכולת להפגש עם חברים או לבקר את המשפחה שבחול. היו לי המון שיחות עם סטודנטים וגם זה היה מבחינתי אושר גדול להיות לעזר בשעה קשה.
 
אחרי שלושה חודשים חזרנו לעבוד בהוצאה לאור באופן מלא והיה אושר גדול להחזיר את הצוות לפעילות מלאה ולהמשיך להוציא לאור ספרים נהדרים שמשמחים כל כך הרבה אנשים.
 
באוקטובר התחלתי שנה אקדמית חדשה, עם הכיתה הגדולה ביותר שהיתה בתכנית שלי. 70 סטודנטים הגיעו מחו״ל לשנה ראשונה בחוג לכלכלה בבית הספר הבינלאומי במרכז הבינתחומי ישר ללמידה בזום. גם את החיסרון הזה פתרתי בהמון פגישות בקבוצות קטנות. למעשה יש לי כעת הכרות טובה יותר עם הכיתה יחסית לסמסטר רגיל.
 
אז איך היתה שנת 2020? למרות שגם אנחנו חווינו את מה שכולם חוו, אני מודה על האפשרות להתפתח בדרכים חדשות שהיא פתחה בפני. 

מאמרים נוספים שכתבתי: