התנהלות כלכלית ומושגים בסיסיים בשוק ההון

סדנה לבני נוער גילאי 14-18

תכנית מפגשי הסדנה

מפגש מספר 1

מה זו כלכלה ולמה אנחנו צריכים לדעת כלכלה? מה זאת החלטה כלכלית? מדוע החלטה כלכלית שונה מהחלטות לא כלכליות? איזו סוגי החלטות כלכליות נעשה במשך חיינו? למשל – מה לקנות וכמה לחסוך? כמה להשקיע בלימודים – כסף וזמן כמה שעות ביום לעבוד? איך זה שהחלטות של המון אנשים, צרכנים, יצרנים והממשלה משפיעות על רמת החיים שלנו?

מפגש מספר 2

מה זה כסף? מסחר חליפין ועד הביטקוין – איך הכסף התפתח למה שאנחנו מכירים היום? ריבית – מחיר הכסף. מה זה ריבית ולמה זה המחיר שקובע לנו הכי הרבה את רמת החיים? איך על ידי ריבית אנחנו יכולים לגדל כסף? מי קובע את הריבית? מה זה בנק ולמה אנחנו משתמשים בו, כיצד הבנקים משפיעים על חיינו? מי קובע את הריבית ולמה? מה עושה בנק ישראל? מה זאת אינפלציה?

מפגש מספר 3

מהi הכנסות? מהן הוצאות? איך מנהלים את ההכנסות וההוצאות כך שנוכל גם להנות מהכסף וגם לחסוך לעתיד? תזרים מזומנים אישי – איך לעקוב אחרי ההוצאות וההכנסות ממש בכל חודש? חשבון הבנק שלנו – עובר ושב, פיקדונות שונים, מה זה הלוואה? מה זה משכנתא? מה זה חשבון מט"ח? עבודה והכנסות מעבודה – מה זה שכר מינימום? מה השכר הממוצע במשק? למה יש הבדלים בין הכנסות של אנשים שונים? מדוע נוצר אי שיוויון כלכלי? מה הקשר בין שכר והשכלה? למה חשוב ללמוד כדי שנוכל להרוויח יותר כסף? תלוש שכר – כל כך הרבה מספרים – מה אומר כל מספר?

מפגש מספר 4

מה זה שוק ההון (הבורסה)? מה זה מניה? מה זה אגרת חוב? חשוב לציין כי ההסבר על שוק ההון הוא מאוד כללי, כמובן שממש לא ניתן לבסס החלטות השקעה על סמך ההסבר הזה – רק מתוארים מושגים בסיסיים בלבד. מהם מוצרים פיננסים המבוססים על שוק ההון – קרנות השתלמות, קופות גמל, קרנות פנסיה. אם ישאר זמן – מה אומרים המחקרים על פסיכולוגיה של משקיעים.

×
×

עגלת קניות

ניוזלטר כלכלה לכל

הרשמו לקבל מגוון טיפים, מדריכים וחומרים בנושאי כלכלה